Klausimai - Atsakymai
Specialistų pagalba
www.kpsc.lt   


Klauskite specialisto

Paieška  
   
Paieška pagal kategoriją
Klausimai - Atsakymai .: Bendri klausimai

Laba diena. Mano dukrai 16 m.Nuo liepos mėn. gydomės pas gyd. psichiatrą. Pradžioje buvo nustatytas obsesinis - kompulsinis sutrikimas ir depresija, paskirti vaistai - fevarinas ir fluanxolis. Juos pradėjus vartoti būklė blogėjo. Atsirado dar didesnės baimės, nesiliaujantys ritualai, visiškai neišėjo iš vieno kambario, bijojo net artimųjų. Perskaičiau nemažai literatūros. Manau, kad vaistai dar labiau pagilino psichozę. Gyd. fluanxolį pakeitė rispoleptu, palaipsniui didino dozes. Diagnozė buvo pakeista į šizoafektinį sutrikimą. Paskirtas namų mokymas. Būklė gerėja, tačiau kamuoja įkyrios mintys, kurias sušvelnina tranxenas. Į ligoninę neguldė. Pasirašiau, kad to nepageidauju, taip patarė gyd. sakydama jog ligoninėj skirs dideles vaistų dozes, haloperidolį ir paliks sukaustymo būsenoj, o mes to negalėsim ištvert. Tačiau dėl priepuoliais užeinančių nepakeliamų įkyrių minčių išlieka tikimybė, kad teks gydyti dukrą stacionare, Vilniuje. Ar iš tiesų ten tokios baisios sąlygos ir skiriami senos kartos vaistai? Kokios šios ligos prognozės? Dukra labai gerai mokėsi ir dabar mokosi vien 9, 10 kais. Nors labai sunkiai perlipa mokyklos slenkstį. Ar diagnozė gali keistis, pvz. į šizofrenijos? Kaip mums elgtis, kad jai gerėtų? Labai ačiū už atsakymą.
Laba diena,

Suprantu Jūsų susirūpinimą dėl dukros sveikatos, jos ligos prognozės. Kol kas nėra lengva pasakyti apie galutinę diagnozę, tačiau, jei yra šizoafektinis sutrikimas, paprastai prognozė būna gera ir daug pacientų arba pasveiksta, arba jiems prasideda ilgalaikis pagerėjimas (remisija), kurio metu jie jaučiasi gerai ir ligos simptomų praktiškai nebelieka. Nesiimu patarinėti dėl stacionarinio gydymo, nes gydantis psichiatras, be abejo, geriau žino savo pacientės būklę ir parenka optimalų gydymą. Leisiu tik pastebėti, kad gydymo sąlygos psichiatrijos stacionaruose ženkliai pagerėjo per paskutinį dešimtmetį, o haloperidolis (nors ir vadinamas senos kartos vaistu) lieka labai efektyviu preparatu, gydant psichikos sutrikimus, o jeigu jį vartojant atsiranda pašalinių reiškinių, tai jie lengvai kompensuojami skiriant korektorius.
Rekomenduočiau Jums laikytis dukrą gydančio gydytojo rekomendacijų ir linkiu kantrybės bei ištvermės, nes psichikos sutrikimų gydymui kartais prireikia nemažai laiko.

Gydytojas psichiatras



2008©Violeta Gudaitė