Klausimai - Atsakymai
Specialistų pagalba
www.kpsc.lt   


Klauskite specialisto

Paieška  
   
Paieška pagal kategoriją
Klausimai - Atsakymai .: Bendri klausimai

Sveiki, man 20m., keletą kartų yra ištikę staigūs panikos priepuoliai. Jie reti (rečiau nei kartą per metus). Paskutinis ištiko neseniai, sėdint pilnoje žmonių kino salėje. Ėmė svaigti galva, padažnėjo širdies plakimas, apėmė stiprus jausmas, kad galiu išprotėti. Tai tęsėsi neilgai, trumpiau nei 10min. Vasarą, keliaujant po užsienį, vienu metu buvo užėjęs gana stiprus nerimas ir noras kuo greičiau grįžti namo (tuo metu buvau dideliame mieste). Po kurio laiko tai praėjo ir daugiau nebepasikartojo. Ieškodama informacijos internete radau, kad panikos priepuoliams būdingi būtent tokie simptomai. Tačiau nežinau jokios priežasties, dėl kurios galėjo taip nutikti. Paprastai nejaučiu jokio nerimo, nuotaika dažniausiai gera, optimistiška. Vis dėlto prisiminus tai, ką patyriau, apima jausmas, kad priepuolis gali pasikartoti. Todėl stengiuosi apie tai negalvoti. Norėčiau paklausti, kaip elgtis ištikus priepuoliui ir ar galima jo išvengti. Gal reikėtų kreiptis į gydytoją dėl intensyvaus gydymo, bet, kaip minėjau, taip atsitinka retai. O gal ateityje simptomai gali padažnėti ir yra galimybė susirgti agorafobija? Iš anksto ačiū už atsakymą.
Tai ką išgyvenai yra panašu į panikos priepuolio simptomus. Klausi, ar verta kreiptis į specialistus. Tam nėra būtina turėti diagnozę. Juk net ir po vieno ar kelių priepuolių per metus lieka nemaloni baimė, kad gali ištikti ir kitas priepuolis, nesaugumo ir negalėjimo prognozuoti bei kontroliuoti to, kas vyksta su Tavim, jausmas. Neretai žmogus pradeda vengti lankytis ten, kur jau kartą pajuto panašius pojūčius. Ilgainiui toks vengimas gali baigtis visišku užsidarymu namuose. Todėl, manau, verta kuo anksčiau kreiptis į specialistus. Panikos priepuoliai gydomi tiek medikamentais, tiek psichologiniais metodais, pavyzdžiui, relaksacija, kvėpavimo kontrolės pratimais, kognityviniu pertvarkimu, elgesio terapija. Svarbu padėti suprasti panikos priepuolių priežastis, kurios paprastai pačiam žmogui būna tarsi nematomos, kaip kad Tau. Bendriausia prasme, panikos priepuolis - tai savotiškas būdas netiesiogiai per spontaniškus somatinius simptomus ir juos lydinčius baimės išprotėti ar numirti jausmus išgyventi savo neįsisąmonintas emocijas. Panikos priepuolis ištinka tada, kai įtampa pasiekia tokį lygį, kurio kūnas negali ištverti. Tačiau jo numatyti žmogus negali. Todėl padedant panikos priepuolius patiriančiam žmogui, svarbu mokyti jį stebėti save, kontroliuoti ir sumažinti panikos priepuolio metu kylančius somatinius jutimus ir mintis (pvz."Išprotėsiu") . Tai ne tik palengvina patį priepuolį, bet gali padėti jo išvengti. Dabar galėčiau rekomenduoti Tau tokį diafragminio kvėpavimo pratimą, atliekamą sėdint, užsimerkus:
Stebėk, kaip Tu kvėpuoji. Atkreipk dėmesį, ar kvėpuoji per nosį ar per burną. Tuomet pradėk lėtinti kvėpavimą. Įkvėpk, suskaičiavusi iki trijų. Sulaikyk kvėpavimą, skaičiuodama iki trijų. Iškvėpk, suskaičiavusi iki trijų. Kvėpuok lėtai ir lygiai, iškvėpdama sek, ką jauti visame kūne. Gali jausti šilumą raumenyse, jaustis sunkesnė ar lengvesnė, patirti dilgčiojimą visame kūne. Taip kvėpuok keletą minučių. Prieš atsimerkdama, labai švelniai pajudink pirštus, rankas iki riešo, po to iki peties, atsargiai pajudink kojų pirštus ir kojas, tuomet iš lėto pajudink galvą. Įsidėmėk, kad po kvėpavimo pratimo turi atsikelti pamažu ir stengtis ką nors daryti ramiai kaip galima ilgiau. Stenkis šiuos pratimus atlikti ne tik, kai pradėsi jausti panikos simptomus, bet ir kasdien.
O dėl kitų rekomendacijų ir Tavo individualaus atvejo aptarimo su specialistais rekomenduoju kreiptis į Psichikos sveikatos centrą, Galinio pylimo g. 3, registratūros telefonas 410027.



2008©Violeta Gudaitė