Klausimai - Atsakymai
Specialistų pagalba
www.kpsc.lt   


Klauskite specialisto

Paieška  
   
Paieška pagal kategoriją
Klausimai - Atsakymai .: Kitos problemos

Kaip ugdyti mokyklinio amziaus vaika,kuris turi girdimųjų ir lingvistinių sutrikimų pamokose?
Kai specialistai nustato girdimojo suvokimo ir kalbinių procesų sutrikimą tai, dažniausiai, reiškia, kad yra silpnesni bendrieji kalbiniai gebėjimai. Tai gali pasireikšti sintaksiniais ir morfologiniais trūkumais (sunkiai derinami žodžiai gramatiniais ryšiais, konstruojama fazė, semantikos, leksikos trūkumais (ribotas žodynas, netikslus žodžių reikšmių suvokimas); verbalizavimo sutrikimais (sunkia minčių raiška, problemiška reikalingo žodžio paieška). Galima disgrafija, disleksija (rašymo, skaitymo sunkumai). Kadangi neaiškus vaiko amžius ir suvokimo ypatumai, tai rekomendacijos būtų bendro pobūdžio:
1. Mokytis skirti garsus iš klausos, vėliau skiemenis, nustatyti jų nuoseklumą žodyje.
2. Taisyklingai tarti garsus, žodžių struktūras.
3. Mokant abstrakčių sąvokų (dydis, forma, kryptis) naudoti konkrečius pavyzdžius.
4. Vienu metu mokyti vienos sąvokos, vėliau sieti su jau žinomomis.
5. Mokytis klasifikuoti objektus, kategorijas mokyti pavadinti bendresniu žodžiu (augalai, technika).
6. Ieškoti panašumų, skirtumų, tai įvardinti žodžiu.
7. Visada perkelti žodines instrukcijas, kalbėti lėtai.
8. Kalbant kartu pateikti ir vizualinę informaciją.
9. Naudoti medžiagos perkodavimą: mokant pateikti kuo daugiau vizualinės medžiagos.
10. Mokyti išskirti žodinės informacijos pagrindinius aspektus.
11. Mokyti susidaryti atsakinėjimo planą.
12. Skirti daugiau laiko vaiko rašto darbams.
13. Mokyti tekstą pasakyti kitais sakiniais (perfrazuoti).
14. Sudaryti sąlygas teisingai atsakyti klasėje (mokytojas dažniau turėtų klausti to, ką tikrai vaikas žino), kad stiprėtų pasitikėjimas savimi.
15. Vengti viešos kritikos.

Vaikų ir paauglių psichologė




2008©Violeta Gudaitė